lyttil
Diablo play
FB

Nyheder

Dato: Onsdag 23. Jan. 2019

Det gik den gale vej med punktligheden på Svendborgbanen i 2018

2018 blev et år, hvor det gik i den forkerte retning med togtrafikken på Svendborgbanen. Det viser DSB's status over den såkaldte kundepunktlighed på Svendborgbanen sidste år.

Kundepunktligheden er et udtryk for, hvor mange passagerer der kommer frem til tiden, hvilket vil sige med mindre end tre minutters forsinkelse.

Og for hele 2018 endte kundepunktligheden set over hele døgnet på godt 85 procent, hvilket er over kravet på 82,9 procent, men dårligere end i 2017 hvor kundepunktligheden for hele året endte på næsten 93 procent.

Og ser man isoleret på morgenmyldretiden var kundepunktligheden 75 procent samlet set i 2018, hvilket vil sige at hver fjerde passager ikke nåede frem til tiden. Til sammenligning var kundepunktligheden i morgentrafikken 84 procent i 2017.

DSB har i øvrigt taget hul på sine sidste to år som togoperatør på Svendborgbanen, da togdriften overtages af Arriva fra december næste år.

 

 

<< Tilbage <<


lyttil
FB
Website © Uptime