Nyheder
Dato: Onsdag 09. Jun. 2021
Første år med borgerrådgiver i Svendborg Kommune har givet gode erfaringer
I efteråret 2019 fik Svendborg Kommune en borgerrådgiver og der er blevet taget godt imod funktionen. Det konkluderer borgerrådgiver Anstina Krogh efter det første år i jobbet.
Og det gælder ikke kun de borgere, der har haft brug for hjælp. Også medarbejdere i kommunen har taget positivt imod de anbefalinger og forslag til forbedringer, borgerrådgiveren er kommet med på baggrund af henvendelser fra borgerne.
Borgerrådgiveren kan blandt andet hjælpe borgere, der har svært ved at finde rundt i kommunale regler og afgørelser
eller er løbet sur i kommunikationen med kommunen.
Og netop kommunikationen er et af de områder, hvor Svendborgs borgerrådgiver gerne vil tage fat på at gøre kommunen bedre.
Særligt den skrevne kommunikation kunne godt være lidt bedre lyder det fra borgerrådgiver Anstina Krogh.
<< Tilbage <<